Minggu, Desember 07, 2014

Isa dan Pak Nurhadi


Mengenang Isa Yonata Sarwono. Postingku kali ini untuk mengenang almarhum sahabatku waktu di SMA Negeri 1 Solo, Isa Yonata Sarwono......
Cerita ini terjadi saat kita sudah di kelas 3B2. Malam itu Isa main ke rumah. Tidak seperti biasanya yang selalu gembira, malam itu Isa pasang tampang ‘njekutrut’.
Aku (M):  Ngapa Is, njekutrut wae..
Isa (I)            :  Anyel
M         : Mbek sapa? Pakde Sar? (maksudnya ke pak Sarwana, ayahanda Isa)
I          : Du (maksudnya dudu)
M         : trus mbek sapa?
I          : aku anyel banget Yu (Isa biasa manggil aku Yu), anyel banget sampe pengin balas
              dendam
M         : Mbek sapa sih? Kenapa?
I          : Pak Nurhadi. Aku dendam banget. Pas mbagi hasil ulangan mau pak Nurhadi
             ngomong, nih Isa, untuk mata pelajaran bapak nilaimu tidak akan pernah lebih
             dari empat...., suara karo rupane (maaf) kuwi jan ketok ngenyek banget karo
             aku. Yen kelingan iku rasane aku dadi sumpek banget Yu pengin balas dendam....
M         :  lha ulangan wingi pancen kowe ra sinau po?
I          :  Pelajaran (baca: trigonometri) kok marahi mumet, tambah sinau tambah mumet.
              Kuwi apa ya ana gunane suk yen awake dewe kerja to Yu?
M         : Bab ana gunane pa ra ya tergantung kowe bakal kerja nang ndi. Yen kowe raiso
             tur ra sinau ya pantes we yen nilaimu jeblok. Ngapa ndadak dendam karo pak
             Nurhadi
I          :  Mbuh ya pokoke aku anyel banget karo guru siji kuwi
M         : Isik pengin balas dendam?
I          : Isik, ngenyek banget karo aku..(maksudnya Pak Nurhadi)
M         : Gelem ra tak kasi tau carane balas dendam?
I          : Piye?
M         : Serius ra?
I          :  Serius
M         :  Kowe rak dinyek ra bakal mampu entuk nilai apik saka pak Nur to?  Ayo
              dibuktekte kowe iso entuk nilai apik. Yen kowe ra seneng pelajaran iku paling
              ora pisan wae  kowe ulangan pelajarane pak Nur lan hasilnya apik, 8 apa 9 ngono, 
              menurutkumung kuwi carane mbalas pak Nur
I          :  Wah yen kon ngono wis males aku, aku ra mudeng blas pelajaran iku
M         :  Tak ajari gelem ra? Paling ora kanggo ulangan berikutnya.  Yen ana wektu renea
              Awake dewe sinau trigonometri sing arep dinggo ulangan berikutnya, sampe
               kowe mudeng akeh apa mudeng sithik paling ora awakmu merasa luwih siap
               menghadapi ulangan berikutnya. Yen perlu pas ulangan lungguh a nang ngarepan
                ben pak Nur yakin nilaimu yang bagus bener-bener hasil usahamu belajar
I          : (diam sajan kayak melamun...)

Kira-kira 2 minggu sesudah dialog tersebut di atas, Isa ke rumah membawa tas (biasanya gak pernah bawa tas). Di rumahku kebetulan lagi banyak teman datang pada diskusi tentang fisika (mereka abis les ke pak Jon), kalo gak salah mereka adalah Prenges, Ariaji, Widayanto, Doni (?), siapa lagi aku sudah agak lupa. Begitu Isa tahu ada mereka, dia cuma sebentar mampir, terus pamit pulang.
Dua hari kemudian Isa ke rumah lagi.
M         : Ayo Is sida sinau trigono gak?
I          : Males, Yu
M         : Jare arep balas dendam nang  pak Nur?
I          : pas rene  wingi jan e aku semangat sinau lho Yu, aku wis maca nang ngomah,
              bukuku ya wis tak gawa (makanya dia bawa tas kemarin...)
M         : lha kenapa kowe cepet mulih? Wingi cah-cah ya dho mbahas trigono...
I          : aku mbok kon sinau bareng cah-cah wingi? Karepmu ben aku tambah isin po?
M         : ??? Maksudmu apa ta?
I          : Maksudku ya ora fair, wong kaya kowe iku kudune sinau karo aku, ngajari wong-
             wong kaya aku, ora sinau karo cah-cah sing wis pinter ngono.  Ora adil ngertia...
M         : ????      Ya wis ayo belajar trigono
I          : wis males, ojo ngongkon aku sinau, ganti topik wae....
M         : ???
Jadi aku gagal membantu Isa balas dendam ke pak Nurhadi. Aku juga jadi sungkan bertanya apa Isa masih anyel ke pak Nurhadi, tiap kali ketemu Isa.
Jaman SMA dulu (mungkin juga jaman SMA anak-anak kita sekarang) memang begitu banyak pelajaran yg harus kita ikuti. Ketidaksukaan kita tentang pelajaran itu sering membuahkan nilai yang ‘tidak kita inginkan’, dan itu sudah cukup membebani perasaan kita. Apalagi bila ada kata-kata guru yang kurang bijaksana , murid akan merasa makin tidak termotivasi untuk belajar.
Sudah   21 tahun Isa Sarwono berpulang ke haribaan Allah SWT (November 1993), semoga Allah SWT mengampuni semua dosamu, menerima semua amal baikmu  dan menempatkanmu di sebaik-baik tempat di sisiNya, sahabatku......

Tidak ada komentar: